lovíme ve vodách internetu
Nezávazná poptávka

Facebook Local Insights – zjistěte více o lidech v okolí Vašeho podniku

localinsights1

Na konci minulého roku Facebook spustil a postupně zpřístupňoval tzv. „Local Insights“ aneb volně přeloženo „Místní Přehledy“ (určitě existují lepší překlady, nesuďte mě). V těchhle statistikách uvidíte informace o lidech, kteří se pohybují v okolí Vašeho kamenného podniku – restaurace, prodejny, pobočky apod. Local Insights jsou překvapivě často opomíjeny a zatím jsem se nesetkal s tím, že by je někdo využíval, což je škoda. Pojďme si je trochu detailněji rozebrat 😉

localinsights2

Statistiky naleznete na své firemní Facebook stránce v přehledech v levém sloupci. V českém jazyce je zde napsáno „Místní“. Následně uvidíte informace o uživatelích, kteří se ve Vašem okolí denně pohybují. Můžete si zde vymezit období – 1 týden, 1 měsíc, 1 čtvrtletí a dáleoblast kolem Vaší firmy – 50m, 150m. Facebook využívá data pouze od lidí, kteří mají zapnuty polohové služby a jak sám upozorňuje, všechna data jsou anonymizovaná.

localinsights3

V první sekci vidíme hlavní věkovou skupinu, která se pohybovala v okolí podniku za dané období ve srovnání s obdobím předchozím. Dále čas dne a den v týdnu, kdy se ve vymezené oblasti nacházelo nejvíce lidí. Opět upozorním, že FB by měl brát pouze ty uživatele v okolí, kteří mají zapnuty polohové služby (i když zas tak slepě Facebooku nevěřme).

„Už Vás napadá, jak s daty pracovat a co by se dalo využít?“

Další sekce se Vám odemkne, jen pokud pracujete s Facebook reklamou.

localinsights4

Vidíte zde, jaké procento lidí v okolí vidělo některou z Vašich reklam. My u tohoto klienta necílíme přímo na okolí pobočky, soustředíme se převážně na webové stránky, proto moc lidí v oblasti nezasáhneme, ale i přesto vidělo některé z našich reklam v nejlepší den 9,6% lidí ve vymezené oblasti, což není zase tak špatné číslo 😉 Kdybychom využili napříkladFacebook reklamy pro místní povědomí (Local Awareness), které slouží k propagaci kamenného podniku do jeho blízkého okolí, byly by výsledky násobně lepší.

Další sekce má několik záložek, v první najdete informaci o tom, kolik lidí se pohybovalo kolem prodejny v určité hodiny, v druhé záložce jsou nejfrekventovanější dny. V třetí je pěkné srovnání – kolik lidí se nacházelo poblíž a kolik z těchto uživatelů vidělo některou z reklam (FB Vás taky informuje, kolik jich můžete ve vymezeném okolí ještě zasáhnout). V poslední záložce je pak počet Check – ins –> kolik lidí se prostřednictvím FB nahlásilo ve Vaší prodejně.V ČR se už s chceck-ins moc nepracuje a spíše je nutno lidi pobídnout, aby se někde „čekli“. Avšak opět je zde spousta možností, jak check-ins využít.

localinsights5

localinsights6

V poslední sekci pak naleznete věk a pohlaví lidí v okolí Vaši prodejny a to, zdali jsou místní či zde jen projíždějí. Tak co, věděli byste jak informace využít? 🙂 Pravděpodobně tonebudou stěžejní data, ale i tak budou dost užitečná. Nemusíte je využívat jen v rámci online světa…co to zkusit i v offlinu? Nyní víte nejfrekventovanější dny a hodiny, ve kterých se lidé kolem Vašeho podniku pohybují, víte to, zdali jsou to převážně muži nebo ženy a také v jakém jsou věku.

localinsights7

Co tedy udělat ochutnávku či předváděčku Vašeho zboží, rozdat informační letáky,připravit venkovní banner s akční nabídkou, která bude platit jen v určité době? Můžete přece perfektně zacílit offline 😛 Následně vše podpořit FB reklamou pro místní povědomí a dát o sobě lidem v okolí vědět ve velkém stylu a přilákat je do prodejny. Kreativitě se meze nekladou, byla by škoda to alespoň nezkusit 😉 A nezapomeňte, pokud budete chtít poradit,napište nám na náš Facebook, nebo prostřednictvím formuláře (nemám rád to slovo) a nebo víte co, rovnou mi zavolejte 😉

Filip Laník

21.3.2016

lanik@pontyonline.cz

731 512 786

LinkedIn

Twitter