lovíme ve vodách internetu
Nezávazná poptávka

Změna vzhledu firemních stránek Facebooku – záložky dostávají opět smysl

foto0

Ne moc rozebíraná změna FB vzhledu je tady, pozměnila se nám tilmeline, stejně jako některé ikonky. Někomu se vzhled změnil dříve, někomu později a někdo má možná ještě vzhled starý. Pro mnohé nezajímavé téma, nicméně já jsem si řekl, že jej trochu rozeberu. Jako vždy přikládáme také videoverzi. Takže (snad Vás nepohorším), co je na změně good a co naopak na ho**o? Článek je samozřejmě subjektivní, takže třeba budete mít jiné názory, klidně mi je napište.

Profilová fotka a cover obrázek

foto-1

Začněme tím, co je vidět po příchodu stránky nejvíce – cover a profilovka. Dost marketéru a grafiků si stěžuje, že nyní nemůže pracovat s coverem a profilovkou kreativně. Jsou totiž odděleny. Profilovou fotku naleznete vlevo nahoře a hned vedle ní cover, ale to Vám nemusím říkat, to přece vidíte.

Myslím si, že jsou to zbytečná tvrzení, pokud jste kreativní, přijdete na něco jiného, než třeba prolínat profilovku z coverem (stejně to ve většině případů pak vypadalo na mobilním zařízení špatně). Musím přiznat, že zatím jsem cover ještě neměnil, takže tam mám dost volného prostoru, ale to přijde. Čeho si všimněte dále, je název stránky – už se moc nevyplatí delší názvy, vypadá to pak špatně, stejně jako u jednoho z našich klientů, kde jsme do názvu zahrnuli také slogan. Pod nápisem nyní místo kategorie najdete označení stránky – pokud tedy napíšete například na Vašem osobním profilu nebo firemní stránce @názevstránky, označíte ji.Nabídnout by Vám ji však FB měl i pokud nebudete psát zavináč (ovšem někdy to nefunguje) a záleží také, jestli má stránka nastaveno, že ji označovat můžete. Kategorii najdete nyní v pravém sloupci.

Tlačítka již nejsou v coveru, ale pod ním, což znamená, že na cover se zde vejde více informací pro uživatele, kteří FB stránku navštíví například z reklamy – můžete je informovat o nových akcích, slevách, aplikacích, e-booku, či o čemkoliv jiném a dodat ještě pár zajímavých informací a argumentů, které je k Vám přitáhnou. K pouhým třem tečkám z minulého vzhledu dodali nápis „Více“ (more) – odsud můžete mimo jiné také dát like stránce svou firemní stránkou. Rozměry úvodního obrázku jsou 828×315.

foto2

Pravý sloupec a levý sloupec

Zjednodušeně řečeno, celý levý sloupec z minulého vzhledu je teď také vpravo – fotky, videa, informace, adresa, atd. Sekce v tomto sloupci si můžete stále upravovat, samozřejmě krom třech prvních.

Což je ale důležitější, je nový levý sloupec!

foto3

Vzhled s přidaným levým sloupcem dává opět nové možnosti záložkám! Ty byly předtím vcelku schované a lidé je nevyužívali. Nyní má zase větší smysl vytvářet jak jednoduché záložky se slevou či proklikem na web, tak například aplikace (předtím jste si je mohli podpořit placenou reklamou, nyní dávají smysl i organicky). Už teď zaznamenáváme ze záložek více prokliků a lidé z těchto prokliků tráví na webu více času. Může jich být pravděpodobně velmi mnoho, podívejte se například na BMW (mimochodem, zde vidíte ještě trochu jinou verzi FB vzhledu).

foto4

Ano, někdo může říct, že záložky nemají zas takový smysl. Ale vložte záložku typuSleva 50% do konce týdne! A proklikovost na tuto záložku (může uživatele zavést rovnou na web) u všech, kteří navštíví Vaši FB stránku, vzroste. Možná v tom vidím až příliš, ale mám zminulými záložkami dobré zkušenosti – máte ji vytvořenou za pár minut a pokud by Vám přinesla i třeba jen 5 objednávek měsíčně, je to v podstatě zdarma ne? Takže určitě potěší 😉

Co se týče dalších změn, jsou to například ikonky a to jak u firemních profilů, tak u osobních účtů, také se pozměnil vzhled messengeru.

foto5

Změna ikonek u osobních profilů.

foto6

A abych nezapomněl na hlavní stránce Vaší FB page naleznete také stručné metriky – dosah příspěvků, webové prokliky z Vaší FB page a počet kliknutí na tlačítko, které máte u cover obrázku.

foto7

Připadá mi, že FB se tedy trošičku vrací k řazení, jako tomu bylo tuším v roce 2010 nebo 11, kdy jely záložky ve velkém.

foto8

Díky za přečtení, či zhlédnutí, mějte se pěkně Facebook maniaci. A kdyby cokoliv neváhejte se nám, nebo mi ozvat na twitter či mail a ještě si nás přidat na Facebooku!

Lovte s námi ve vodách sociálních sítí a získávejte nevšední tipy a informace. Sledujte náš Facebook.

ukradenypotencialobrazek3

Filip Laník

21.6.2016

lanik@pontyonline.cz

731 512 786

LinkedIn

Twitter