lovíme ve vodách internetu
Nezávazná poptávka

Orijin Tea: „Kvalitní čaj v pytlíku nenajdete“

Investice do kampaní se vrátily téměř 7x

Reklamy zasáhly více než 50.000 uživatelů

Prudký nárůst reakcí uživatelů na stránce

Orijin Tea výsledky reklamních kampaní

Představení klienta

Orijin Tea je přímý dodavatel špičkových autentických čínských a taiwanských čajů dovezených přímo z rozsáhlých plantáží, kvalitní keramiky a doplňků pro čajování. Jedná se o velkoobchod, specializovanou prodejnu, čajový klub a eshop. Majitel je přímo z Číny a je doslova mistr ve svém oboru.

Čajový obřad

Filosofie a cílová skupina

Protože se snažíme s každým klientem a jeho filosofií sžít, dovolíme si také trochu filosofovat. Čínský čaj není pro zákazníky pouze nápoj. Je to cesta, je to klid duše, je to vstup do jiného světa, zastavení se… Nejedná se tedy jen o čaj, ale o celou čajovou kulturu a s ní spojenou filosofii - a tak vnímají čaj i zákazníci značky. Čaje se podávají unikátním čínským čajovým obřadem Gong Fu Cha.

Cílová skupina je poměrně úzká a velmi specifická, proto zde musí být kladen důraz na komunikaci, stejně jako na vizuální stránku. Lidé tohoto zájmu chtějí slyšet informace o historii čajů, o jejich podávání, sběru a všeho kolem čajového světa a s ním spojených dalších témat. V neposlední řadě také trpělivě čekají na čerstvé sběry. (je velice důležité odhadnout potencionální cílové skupiny a jejich chování)

Čajová plantáž

Cíl kampaní a použité marketingové kanály

Základní cíle:

  • Zvýšení prodejů čínských čajů a keramiky
  • Rozšíření povědomí o značce a o prodejně a čajovně v centru Prahy

Jako marketingové kanály jsme zvolili:

  • Facebook
  • Reklamní kampaně Google AdWords
  • Reklamní kampaně Seznam sKlik
Prodejna Orijin

Nutno podotknout, že v kampaních pokračujeme dlouhodobě. Často jsou kampaně spouštěny na krátkou dobu a z toho plynou případové studie agentur. Někdy to jinak nejde, ovšem důležité je výsledky zlepšovat prakticky stále, proto chceme, aby reklamní kampaně běžely vždy alespoň 3 měsíce, pokud se nejedná o krátkodobou akci či kampaně s vysokým rozpočtem.

Řešení a průběh kampaní

Rozpočet pro reklamní kampaně byl u tohoto klienta poměrně nízký. Nemohli jsme si tedy dovolit vytvořit mnoho variant reklamních sad, formátů a typů reklam, či mnoho cílení najednou a testovat je. Proto jsme museli kampaně, cílení a formáty reklam často střídat – nahrazovat novými v určitém časovém úseku. U Facebooku jsme se především zaměřili na úpravy a testování cílových skupin.

Kampaně Facebook

Vytvořili jsme několik reklamních kampaní s několika sadami reklam, které byly různě zacílené. V nich jsme testovali variace reklamních obrázků a textů – zatím standardní postup :) Tyto kampaně byly zaměřeny na:

  1. Eshop
  2. Prodejnu
  3. Sběr nových, relevantních fanoušků
  4. Propagaci obsahu
FB kampaně Orijin
1.Propagace eshopu

Vytvořili jsme několik variant reklamních vizuálů, které oslovují:

  • Náročné klienty (tedy uživatele, kteří již kvalitní čaje pijí)
  • Uživatele, kteří sice čaj pijí, ale byli by ochotni vyzkoušet něco nového

Využili jsme různé typy inzerátů – s klasickými jednoduchými obrázky, ale i s obrázky, kde byly použity grafické prvky, které v mnoha případech zaujmou více. Reklamy odkazovaly do webové sekce „čaje“.

Příklady použitých vizuálů

V dalším kroku jsme vytvořili tzv. remarketingové kampaně (reklamy se zobrazují uživatelům, kteří již byli na webových stránkách, ale nenakoupili či se nezaregistrovali). Kromě dalších čajů, jsme těmito kampaněmi propagovali také čínskou keramiku, která již sama o sobě vypadá na obrázcích dobře. Níže jeden z použitých vizuálů.

Reklama - keramika

V začátcích jsme postupně cílili na:

  • Uživatele se zájmem o konkrétní druhy čajů a kulturu čajování
  • Podobná publika z emailové databáze (1%, 1 – 3%, 5 – 10%)
  • Podobná publika z webových návštěvníků (1%, 1 – 3%, 5 – 10%)
  • Remarketing - uživatele, kteří již navštívili web
  • Uživatele se zájmy - čtení knih, kavárny, čajovny, hipsteři
  • Současné fanoušky
  • Další kombinace předchozích
„Zisk z kampaní propagujících eshop byl za 1 měsíc více než 4x vyšší než vynaložené náklady do kampaní! …..Rádi bychom Vám sdělili nejúspěšnější cílovou skupinu, ale bohužel nemůžeme“
2.Propagace prodejny

Prodejnu jsme propagovali formou příspěvků, tzn. na FB stránku klienta jsme vždy vložili post ohledně prodejny a následně jej podpořili. Mohli jsme tak normální příspěvky střídat s příspěvky, které obsahovaly více fotek a měly tak vždy vyšší míru zaujetí. Cílení jsme využili podobné, jako v kampani na eshop, nicméně, zde jsme navíc cílili v kombinaci s lokalitou Praha a dále na okolí prodejny. V té době zatím nebyl k dispozici typ kampaně Local Awerennes, kterým můžete cílit jednodušeji a efektivněji. Na okolí prodejny jsme tedy cílili dle poštovního směrovacího čísla.

Jako vizuály jsme využívali jak fotky samotné prodejny, tak obrázky s čajovou tématikou. Opět proto, abychom otestovali ty, které budou nejefektivnější

Reklama - prodejna „Celkově jsme kampaněmi na prodejnu oslovili za 1 měsíc více než 5.000 lidí v jejím okolí.
3.Sběr nových fanoušků

Možná se teď budete ptát, proč jsme zvolili kampaň na sběr nových fanoušků. Pokud ještě nejste vyčerpaní čtením, rádi bychom Vám o sběru fanoušků na začátek něco sdělili. Mnoho specialistů již v dnešní době tvrdí, že už na nich tolik nezáleží, nebo že nejsou potřební vůbec. Nejsme zastánci tohoto názoru – vždy záleží na konkrétním produktu a službě, kterou propagujete. U klienta Orijin Tea jsou fanoušci velice důležití. Jsou to potencionální zákazníci, kteří nakupují a zajímají se o obsah na stránce. Nemusí nakoupit hned, ale pokud víte, jak sbírát opravdu ty relevantní, dříve nebo později se stanou zákazníky. Dá se říci, že je to dlouhodobá investice.

Vzhledem k rozpočtu jsme pro sběr fanoušků použili pouze jedno cílení, a to na uživatele, kteří již navštívili webové stránky. Tato cílová skupina je nejrelevantnější, protože již firmu a produkty zná. Fanoušci se tedy přidávali na FB stránku, kde byli aktivní a reagovali. Průměrná cena za 1 fanouška se pohybovala okolo 4 Kč. Texty a obrázky reklam byly voleny velice jednoduše a nenásilně. Nechtěli jsme, aby lidé věděli, že víme, že navštívili webové stránky klienta.

Reklama - fanoušci

Celkově jsme na stránku za 1 měsíc přivedli více než 200 fanoušků/potencionálních zákazníků s minimálním rozpočtem na tuto kampaň. Možná si teď říkáte, že dobrá soutěž by přivedla lidí více a v podstatě zadarmo, nebo že jste viděli daleko lepší výsledky za nižší cenu. Je to dost pravděpodobné, ale nasbírání fanoušci nemuseli být, a pravděpodobně ani nebyli, relevantní – tzn., nenakupovali, nezajímal je produkt nebo, v horším případě, ani dále nereagovali.

„Z této kampaně jsme zaznamenali další objednávky hned během prvního měsíce, které s přehledem pokryly náklady vynaložené na tuto kampaň……u takovýchto kampaní je vždy velmi vysoká šance, že se získání zákazníci stanou stálými.“

TIP - U sběru fanoušků používáme vždy pouze pár kampaní, jelikož chceme fanoušky, kteří jsou nejrelevantnější a kteří budou reagovat a nakupovat na Vašich stránkách. V prvé řadě cílíme vždy na uživatele, kteří již navštívili web. Je to nejideálnější cílová skupina – jednak již firmu znají, a pokud na webu nakoupili, či se jim jen líbil nebo si něco vyhlédli, rádi se přidají i na FB stránku a budou sledovat zajímavé informace a nabídky (pokud bude vkládán kvalitní obsah samozřejmě). A následně je již snadněji obsahem či další reklamou přimějete ke koupi, či k tomu, co je Vaším cílem.

4.Propagace obsahu

Pro podporu komunikaci jsme propagovali vybrané příspěvky z Facebook stránky. Obvykle vždy konkrétní produkt, novinku či akci. Zde jsme cílili pouze na:

  • Webové návštěvníky (remarketing)
  • Současné fanoušky

Z této kampaně jsme získali nejen spoustu reakcí a zvýšili jsme zájem o příspěvky, ale také jsme z těchto podporovaných příspěvků dokázali prodávat.

Propagovaný příspěvek - Orijin „U této kampaně převýšil zisk vynaložené náklady téměř 2x. Počet reakcí vzrostl téměř 20x v prvním měsíci.

Na starosti máme také komunikace na FB stránce, nicméně o tom zase příště. Pokud budete i Vy chtít, abychom Vám ulovili nové zákazníky a zvýšili tržby prostřednictvím Facebooku či ostatních sociálních sítí, neváhejte nás kontaktovat. Ještě přikládáme graf s počtem reakcí před a po spuštění kampaní.

Graf - Facebook reakce

Facebook však není jediný marketingový kanál, kterým pro klienta Orijin Tea lovíme nové zákazníky. Využíváme také AdWords a sKlik kampaně. A jak nám to šlo v nich? Čtěte dále…

Kampaně Google AdWords a Seznam sKlik

V kampaních google a Seznam jsme se zaměřili především na eshop. Šíření čajové kultury a pití kvalitních čínských čajů jsme tedy ponechali Facebooku. Vytvořili jsme několik kampaní ve vyhledávací síti a remarketingovou kampaň:

Vytvořili jsme několik kampaní zaměřených na:

  1. Druhy čajů
  2. Keramiku a čajové příslušenství
  3. Obecná kampaň
  4. Dynamická kampaň
  5. Remarketing
Orijin - Ukázka Awords reklamy
1.Druhy čajů

V této kampani jsme vytvořili 9 sestav rozdělených na konkrétní kategorie čajů, které eshop nabízí a které uživatelé vyhledávají (zelené, červené, oolongy, puerhy, zelené s jasmínem, darjeeling, bylinné, bílé, japonské). V každé sestavě jsme testovali 3 odlišné druhy reklam

Největší návštěvnost byla dle očekávání ze sestav bylinné a zelené čaje. Tyto sestavy však nepřinášely mnoho objednávek. Nicméně, sestava zaměřená na puerhy přinášela i přes nízkou návštěvnost objednávek hodně. Cena za objednávku zde byla velice nízká, proto jsme tuto sestavu upřednostňovali před ostatními.

TIP! Mít vysokou návštěvnost je dobré, ale chcete přece objednávky ne? Pokud chcete prodávat, soustřeďte se vždy na ty kampaně, které přinášejí nejvíce objednávek, a to i přesto, že budou mít nízkou návštěvnost. Inzeráty měňte a dále optimalizujte, abyste takovéto kampaně maximálně vyladili! A dále…neznamená, že když je momentálně nízká návštěvnost, lepší inzerát ji nemůže zvýšit.

Orijin - Obrázek druhy čajů
2.Keramika a příslušenství

U této sestavy jsme se zaměřili především na doplňky a keramiku a nastavili klíčová slova a fráze dle největší vyhledávanosti. Byly vytvořeny 4 sestavy – čajová moře, yixing (druh keramiky), čajové soupravy, konvičky. Nejlépe si vedla kampaň čajová moře, ze které jsme zaznamenali nejvíce objednávek. Konverzní poměr, který značí poměr mezi návštěvami a konverzemi (v tomto případě objednávkami) byl 3,79%, což je velmi dobré číslo.

Orijin - Obrázek keramika
3. Obecná kampaň

Zde jsme použili sestavy jako čaje, čínské čaje, obchod, sypané. Kampaně zaměřené na obecná klíčová slova mají zásadní problémy. Jsou jednak drahé, jelikož na tyto obecná slova obvykle cílí veškerá konkurence, je zde méně objednávek, jelikož uživatele ještě neví co konkrétně chtějí a cena za jednu objednávku bývá vysoká. Takovéto kampaně jsou dobré pro společnosti s vysokým rozpočtem, nicméně my je testujeme vždy krátkou dobu, a pokud se nedostaví výsledky, vypínáme je, stejně jako u tohoto klienta.

Orijin - Obrázek obecná kampaň
4.Dynamická kampaň

Takovéto kampaně nám pomáhají v nalézání klíčových slov, na které jsme v kampaních nemysleli. Postupně z nich přidáváme klíčová slova, která nám v kampaních chybí a tím se obvykle zlepšují výsledky. Ne vždy myslíte na všechno, zde se nám zvyšovaly objednávky s každou optimalizací.

5.Remarketing

Uživatele, kteří na webu nenakoupili, jsme zaměřili zpětně touto kampaní. Dávali jsme si pozor na vysokou frekvenci, aby reklamy uživatele příliš neobtěžovaly. Návštěvníci přicházející z této kampaně se na webových stránkách zdržovali v průměru 5,02 min. Z remarketingu uživatele uskutečnili nejvíce objednávek.

Orijin - Obrázerk - remarketing

U Seznamu bylo nastavení velice podobné. Berme však v úvahu, že se zde nachází trošku odlišná cílová skupina. Byla zde tedy nižší hledanost čajů. Avšak opět se nám zde potvrdil remarketing jako nejúspěšnější.

„Celkově v prvním měsíci byl zisk z kampaní Google a Seznam 1x vyšší než vynaložené náklady. Po dalších 4 měsících více než 6x!“ „Kampaněmi jsme celkově oslovili více než 150.000 uživatelů/měsíc!“

Chtěli jsme Vám co nejvíce poodhalit průběh této kampaně, proto je případová studie delší. Děkujeme Vám, že jste ji dočetli až zde. Pokud budete mít jakékoliv dotazy, či budete chtít navázat spolupráci, určitě nás kontaktujte. Těšíme se na náš společný lov ve vodách internetu!

Filip Laník

9.4.2016

lanik@pontyonline.cz

LinkedIn

Twitter