lovíme ve vodách internetu
Nezávazná poptávka

Jak jsme vrátili Ukradený potenciál

Téměř dvojnásobný nárůst objednávek knihy

Reklamy vidělo více než 46.000 uživatelů

894 stažení ukázek

Ukradený potenciál výsledky reklamních kampaní

Představení knihy a klienta

Autor Claudio Depeyrac se potkával s velmi bohatými lidmi prostřednictvím svého investičního klubu, který založil v Praze. Kniha má širší společenský přesah, nejedná se o další knihu s návodem „Jak zbohatnout“, nýbrž tato kniha se snaží vysvětlit člověku to, jakým způsobem funguje systém, ve kterém žijeme. Život není pouze o práci a stereotypu, ale měli bychom hledat rovnováhu mezi sociálním a ekonomickým bohatstvím. Pokud byste chtěli vědět více, doporučujeme si stáhnout ukázku knihy na zde.

Ukradený potenciál autor a kniha

Cílová skupina

Cílová skupina je zde velmi široká, od začínajících podnikatelů, finančních poradců, stávajících zaměstnanců velkých korporací po lidi, kteří se snaží být v životě prostě jen šťastni. Zkrátka pro každého, kdo chce v životě nějakou změnu. Bylo nutné si takovéto skupiny rozdělit a dle nich cílit kampaně, kterými jsme je museli zaujmout. Velký důraz jsme zde kladli na texty, na kterých jsme spolupracovali přímo s klientem.

Cíl kampaní a použité marketingové kanály

Základní cíle:

  • Rozšířit povědomí o knize
  • Zvýšit prodeje knihy
  • Zvýšit stažení ukázek

Jako marketingový kanál jsme zvolili pouze Facebook, který je velice silným nástrojem pro propagaci produktu jako je kniha. V nadcházejících období jsme testovali i kampaně Google a Seznam, nicméně neměly takový účinek.

Ukradený potenciál a ikona Facebook

Kampaně byly opět spuštěny na dlouhodobý časový úsek. Po tomto období jsme správu předali klientovi.

Řešení a průběh kampaní

Vzhledem k ceně knihy zde byly náklady na inzerci velice nízké. Nutno podotknout, že se jedná o kampaně v roce 2014, tedy již 2 roky zpátky. Od začátku jsme měli jasně stanovené podmínky. Bylo potřeba co nejvíce snížit cenu za 1 objednávku, aby byly kampaně efektivní. Průběžně jsme zde testovali více variant reklamních inzerátů, kde jsme měnili jednak texty, tak samotné vizuály. Každý z textů a vizuálů musel odpovídat cílové skupině, které se zobrazoval. Nejlepší řešení bylo zahrnout text přímo do obrázku, kterého si v reklamě uživatel všimne jako prvního. Vyzkoušeli jsme také nestandardně zaměřit reklamu i na video, které se nacházelo na dalším zdroji a to Youtube.

Samotné cílové skupiny jsme se snažili co nejvíce zúžit, a zkombinovat, abychom v nich přesně zasáhli uživatele, kteří budou mít o knihu a dané téma největší zájem. Jelikož jsme vytvořili více sad reklam najednou, použili jsme vyloučení již zahrnutých cílových publik tak, aby se reklamy zbytečně nezobrazovaly lidem, na které jsme cílili již jinde, a tím jsme neutráceli tolik peněz. Níže vidíte graf nárůstu objednávek za 4 měsíce. Bohužel, nemůžeme udat přesná čísla.

Ukradený potenciál - graf nárustu objednávek

Základní cílové skupiny, které jsme po konzultaci využili:

  • Uživatele, kteří mají zájem o úspěšné autory a knihy jako Robert Kiyosaki, Napoleon Hill , 7 návyků skutečně efektivních lidí apod.
  • Lidé sledující stránky jako AC24, Echo24, Svět úspěšných, pozitivní myšlení...
  • Uživatele, kteří jsou zaměstnanci velkých firem - T-Mobile, ČEZ, bankovní sektory, ale i například McDonalds
  • Využili jsme také kombinaci pokročilého cílení - podobní uživatele jako jsou ti, kteří navštívili webové stránky nebo ti z emailové databáze, kterou nám klient poskytl (tyto skupiny se nazývají také jako Looklike Audiences)

Na začátku jsme vytvořili několik reklamních variant, zde ukázka dvou z nich. Jak již bylo zmíněno, především jsme chtěli, aby byl text, citát z knihy, vidět v obrázku. Ve většině z vizuálů byl problém v tom, že FB zakazoval 20% textu, nicméně po mnoha úpravách a schvalování se nám to přece jen podařilo obejít :)

Ukradený potenciál - příklady použitých reklam

Po nasbírání dostatečného množství webových návštěvníků, jsme využili remarketing, kdy jsme jednak cílili na uživatele, kteří si již stáhli ukázku a dále jen na ty, kteří navštívili některou z webových sekcí. Těmto návštěvníkům jsme dodatečně zobrazovali i další obsah jako například reference těch, co už přečetli, videa, které klient natočil, ale i úryvky z knihy. Průběžně jsme s klientem propagovali také různé akce a dočasné slevy na knihy, které měly velice pozitivní dopad.

Ukradený potenciál - remarketing „V prvním měsíci jsme zvýšili objednávky téměř 2x, v dalších měsících násobky ještě rostly. „Oslovili jsme celkem více než 46.000 lidí za 1 měsíc, i zde se dosah v dalších měsících zvyšoval. „V neposlední řadě jsme zvýšili i počet stažených ukázek, které vedly k dalším nákupům

V této kampani jsme tedy „lovili čtenáře“ a pomáhali jim navrátit jejich Ukradený potenciál :) Pokud budete také potřebovat pomoc s marketingem na Facebooku, nebo třeba jen vědět více informací o této studii, neváhejte nám napsat, zavolat či se k nám rovnou zastavit :)

Filip Laník

12.3.2016

lanik@pontyonline.cz

LinkedIn

Twitter